Projecten van
ÆVO

ÆVO vormt de link tussen de infra van vandaag en de techniek en infrastructuur van morgen. Benieuwd hoe wij dat doen? Bekijk op deze pagina enkele projecten van ÆVO en ontdek wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen. Per project geven we meer informatie over de opdrachtgever, de werkzaamheden die wij hebben uitgevoerd én de oplossing die wij hebben geleverd.

  • Michiel de Ruyterbrug op Urk

    De Michiel de Ruyterbrug is een belangrijke schakel in de verkeersroute richting de nieuwe Zeeheldenwijk en de verbinding tussen de Urkerweg en Domineesweg. Daarnaast is de brug een onderdeel van het netwerk van Flevolandse bruggen dat centraal wordt bediend.

  • Beheer en onderhoud van tunnel-technische installaties Vlaketunnel en Dampoortaquaduct.

    De uitdaging van digitale veiligheid voor kritische infrastructuur.

    ÆVO, de specialist in slimme bruggen, tunnels en sluizen heeft bij beide zowel de Vlaketunnel als het Dampoortaquaduct te maken gekregen met een gedateerde installatie. “Op technisch vlak moesten we daarom een stap maken om de veiligheid verder te verbeteren”, volgens onze Consultant Engineer.

  • Service & onderhoud <br>IJtunnel Amsterdam

    De IJtunnel is een van de belangrijkste objecten in het verkeerssysteem van Amsterdam. De IJtunnel verbindt het stadscentrum met Amsterdam-Noord en is onderdeel van de ringweg A10. Om een hoge beschikbaarheid van de tunnel, en dus een goede doorstroom van het verkeer, te kunnen garanderen; is risico gestuurd onderhoud van de installaties van essentieel belang. ÆVO verantwoordelijk voor het risico gestuurd, preventief en correctief, onderhoud van alle installaties van de ruim 1600 meter lange IJtunnel.

  • NEN 3140 inspecties HHR

    Infra-objecten zoals bruggen, sluizen, gemalen en tunnels; moeten voldoen aan verschillende veiligheidseisen. Hierbij is het voorkomen van elektrocutie en kortsluitingen altijd beter dan genezen. Door de elektrotechnische installaties te laten voldoen aan de NEN3140 norm, wordt de veiligheid en betrouwbaarheid gegarandeerd.

  • Onderhoud van infra kunstwerken Havenbedrijf Rotterdam

    Het Havenbedrijf Rotterdam beheert, exploiteert en ontwikkelt het haven- en industriegebied van Rotterdam. Het Havenbedrijf richt zich op een duurzame, veilige en attractieve haven die voldoet aan hoge maatschappelijke eisen. Het onderhouden van kunstwerken zoals de vele bruggen, sluizen, gemalen en tunnels is hiervoor van groot belang voor het Havenbedrijf.

  • Service & Onderhoud <br>Spaarndammertunnel

    De in 2018 geopende Spaarndammertunnel is een nieuwe autotunnel die het centrum van Amsterdam verbindt met Amsterdam-West en moet het verkeer van de nieuwe woonwijk in de Houthavens ontlasten.

  • Rozenburgsesluis

    De Rozenburgsesluis – vernoemd naar het stadje Rozenburg – verbindt het Calandkanaal met het Hartelkanaal. In 2018 is deze sluis in groot onderhoud gegaan omdat het einde van de technische levensduur van de hydrauliek en de elektrische installatie naderde. Pompen, slangen, deur- en schuifcilinders en de besturingsinstallatie van alle acht sluisdeuren moest worden vervangen. Na de werkzaamheden moet de sluis in ieder geval tot 2038 weer operationeel zijn.

     

  • Erasmusbrug Rotterdam

    Rotterdam heeft een groot aantal bruggen om verschillende delen van de stad en het havengebied te kunnen verbinden. Deze bruggen zijn na al die jaren al wat verouderd, met name de installaties. Na verloop van jaren worden deze dan ook aangepast en voldoen deze weer aan de huidige stand van techniek en regelgeving.

  • Koninginnebrug Rotterdam

    Rotterdam heeft een groot aantal bruggen om verschillende delen van de stad en het havengebied te kunnen verbinden. Deze bruggen zijn na al die jaren al wat verouderd, met name de installaties. Na verloop van jaren worden deze dan ook aangepast en voldoen deze weer aan de huidige stand van techniek en regelgeving.

  • Rijnhavenbrug Rotterdam

    Rotterdam heeft een groot aantal bruggen om verschillende delen van de stad en het havengebied te kunnen verbinden. Deze bruggen zijn na al die jaren al wat verouderd, met name de installaties. Na verloop van jaren worden deze dan ook aangepast en voldoen deze weer aan de huidige stand van techniek en regelgeving.

  • Lodewijk Pincoffsbrug Rotterdam

    Rotterdam heeft een groot aantal bruggen om verschillende delen van de stad en het havengebied te kunnen verbinden. Deze bruggen zijn na al die jaren al wat verouderd, met name de installaties. Na verloop van jaren worden deze dan ook aangepast en voldoen deze weer aan de huidige stand van techniek en regelgeving.

  • Binnenhavenbrug Rotterdam

    Rotterdam heeft een groot aantal bruggen om verschillende delen van de stad en het havengebied te kunnen verbinden. Deze bruggen zijn na al die jaren al wat verouderd, met name de installaties. Na verloop van jaren worden deze dan ook aangepast en voldoen deze weer aan de huidige stand van techniek en regelgeving.

  • Piekbrug Rotterdam

    Rotterdam heeft een groot aantal bruggen om verschillende delen van de stad en het havengebied te kunnen verbinden. Deze bruggen zijn na al die jaren al wat verouderd, met name de installaties. Na verloop van jaren worden deze dan ook aangepast en voldoen deze weer aan de huidige stand van techniek en regelgeving.

  • Spoorweghavenbrug Rotterdam

    Rotterdam heeft een groot aantal bruggen om verschillende delen van de stad en het havengebied te kunnen verbinden. Deze bruggen zijn na al die jaren al wat verouderd, met name de installaties. Na verloop van jaren worden deze dan ook aangepast en voldoen deze weer aan de huidige stand van techniek en regelgeving.

  • Service & Onderhoud Hartelsluis

    Het Havenbedrijf Rotterdam beheert, exploiteert en ontwikkelt het haven- en industriegebied van Rotterdam. Het Havenbedrijf richt zich op een duurzame, veilige en attractieve haven die voldoet aan hoge maatschappelijke eisen. Het onderhouden van kunstwerken zoals de vele bruggen, sluizen, gemalen en tunnels is hiervoor van groot belang voor het Havenbedrijf.

  • Kennismanagement Oosterscheldekering

    Om assetmanagement van een kunstwerk goed uit te kunnen uitvoeren is objectkennis en de juistheid ervan enorm belang. Foute of onvolledige informatie kan leiden tot schade en niet juist functioneren van de stormvloedkering en heeft dus direct invloed op het risico van het falen van de kering.

  • Vervangen besturingsinstallatie Brouwersspuisluis

    De brouwersspuisluis verbindt de Noordzee met de Grevelingen en vormt de doorgang door het zevende deltawerk; de Brouwersdam. Doorgaans staat de sluis vrijwel het hele jaar, op twee maanden in de herfst na, open. De sluis is in de jaren 70 gerealiseerd en de besturingsinstallatie is in 2016 aan het einde van haar levensduur gekomen. Daarom heeft Rijkswaterstaat opdracht gegeven om de besturingsinstallatie te vervangen en moet de besturingslocatie worden aangepakt om mogelijk te maken dat de sluis bestuurt wordt vanuit het HMC in Middelburg en Rijswijk. Een goede samenwerking in eerdere projecten, heeft ertoe geleid tot de opdracht voor ÆVO om het vervangingswerk te realiseren.

  • Parkeerbegeleidingssysteem

    Het parkeerbegeleidingssysteem informeert het wegverkeer over de snelste P-routes en de beschikbaarheid van parkeerplaatsen. De Nederlandse Bewegwijzeringsdienst is verantwoordelijk voor deze systemen in heel Nederland. Het parkeerbegeleidingssysteem van Rotterdam wordt bestuurd vanuit de centrale van de gemeente Rotterdam. ÆVO heeft de opdracht gekregen om het systeem te ontwerpen, realiseren, onderhouden en 24/7 storingsdienst te bieden.

  • Hoogteborden Rotterdam

    Om de scheepvaart verantwoord onder een brug te laten varen zijn doorvaarhoogteborden noodzakelijk. In Rotterdam staan deze bruggen onder meer op de Willemsbrug, op het landhoofd Leuve- en Prinsenhoofd en onder de Erasmusbrug. De borden informeren de scheepvaart wat de doorvaarhoogte van een betreffende brug is, zodat aanvaringen voorkomen kunnen worden. Het onderhoud van deze hoogteborden was in beheer van ÆVO.