Onderhouds­management systeem van ÆVO

Maak kennis met het onderhoudsmanagementsysteem (OMS) van ÆVO. Wordt er onderhoud uitgevoerd aan een brug, tunnel of sluis, dan registreert onze engineer dit direct in het OMS. Zo hebben onze opdrachtgevers altijd en overal inzicht in de actuele status van het onderhoud (real time). Treedt er een storing of calamiteit op, dan kan altijd de staat van de installatie laten worden ingezien en is aantoonbaar dat de verplichte onderhoudswerkzaamheden zijn uitgevoerd. 

Storing melden in onderhoudsmanagementsysteem

Onze opdrachtgevers kunnen een storing direct melden in ons onderhoudsmanagementsysteem. Voor dit systeem werken we met het ERP-systeem Microsoft Navision. Vanuit dit systeem krijgen onze monteurs hun werkzaamheden toegewezen en legt de monteur zijn bevindingen en een werkverslag vast. We analyseren alle geregistreerde gegevens en maken per object trendanalyses. Deze data gebruiken we om, indien gewenst, een dashboard van het areaal op te stellen. 

Eén overzichtelijk dashboard

De verslaglegging in het dashboard is volgens het ABC-principe: actueel, betrouwbaar en compleet. In dit dashboard staat onder andere informatie over de laatste storingen, het aantal storingen per object, element of bouwdeel, storingsoorzaken, starttijden en oplostijden, classificatie van storingen en beschikbaarheid van installaties, wegen en vaarwegen. Die informatie gebruiken we om het objectspecifieke onderhoudsregime en onze werkwijze en processen te optimaliseren. Het ultieme doel? Onze werkzaamheden nóg efficiënter inrichten en een optimale beschikbaarheid van het areaal realiseren.

De voordelen op een rij

  • Continu analyseren, bijsturen en optimaliseren
  • Duurzaam partnership
  • Storingen rechtstreeks in het onderhoudsmanagementsysteem melden
  • Altijd en overal inzicht in de status van een storing
  • Met behulp van dashboards continu inzicht in de status van het areaal.
     

Meer weten over het onderhoudsmanagement systeem?